U bent hier

Power Yoga & Pilates

Bij power yoga wordt gebruik gemaakt van bewegingen waarbij je hele lichaam wordt betrokken.
De effecten zijn na een aantal houdingen al merkbaar: je voelt je fitter, kalmer en energieker.

Je lichaam krijgt een souplesse, die het nog niet eerder heeft gehad,alsook een beter evenwichtsgevoel.

Afgezien van deze fysieke effecten ontwikkelt zich nog een groter effect, namelijk in je innerlijke. Emoties, spanningen en allerlei angsten slaan we op in ons innerlijke systeem. Deze vaak ongewenste en soms ook schadelijke verborgen krachten worden in het lichaam losgemaakt en eruit gewerkt door het beoefenen van Power Yoga. De mentale veerkracht wordt herontdekt en versterkt!

Wat is Pilates?
Geen dure, zware toestellen maar gewoon op een matje!
Pilates is een nieuwe trainingsvorm 'back to basic', terug naar natuurlijke bewegingsvormen.
Perfect Pilates gaat uit van een actieve holle rug en werkt op de stabiliteit van je ganse lichaam.

Doelgroepen?

  • voor jong en oud met allerlei mechanische klachten: rug, nek, schouder, knie, ...
  • voor mensen met een zittend beroep die toch actie willen zonder zich te overbelasten
  • voor sporters die hun prestaties willen verbeteren
  • voor diegenen die een mooier en getraind lichaam willen
  • voor pas bevallen vrouwen omdat er ook steeds op bekkenbodem gewerkt wordt
  • voor 50-plussers die jong en energiek willen blijven
  • voor mensen met ademhalingsmoeilijkheden tijdens het sporten; krijg je bij deze techniek krijgen we een goede training van het middenrif

De 5 principes van Pilates:

  • Concentratie: probeer steeds te voelen waar de spieren zitten en hoe ze aanspannen
  • Beheersing : alle bewegingen worden beheerst uitgevoerd
  • Centrum: 'CORE' is het gebied rond je onderrug en onderbuik
  • Nauwkeurigheid: probeer de bewegingen af te remmen en vast te houden in de eindstand
  • Ademhaling: ademhaling is een belangrijk onderdeel bij de oefeningen

Stabiliteit

Om een stevige onderrug te creëren moeten de diepe rugspieren, de dwarse buikspieren, de middenrifspier en bekkenbodemspier worden ingeschakeld.
Door activering van deze spieren creëren we een 'Powerhouse'.
De correcte uitvoeringen van de oefeningen worden je aangeleerd zodat je ze thuis verder kan inoefenen.

Perfect Pilates: een snelle workout voor een sterke rug, een platte buik en strakke billen en benen!